Структура та приклади програм
Програма у середовищі Turbo Delphi Explorer має такий
загальний вигляд.
program <ім'я>;
{$APPTYPE CONSOLE}
<розділ підключення модулів>;
<розділ оголошення імен та
підпрограм>;
begin
<оператори>;
end.
У першому рядку записано заголовок
програми; він містить ім’я програми і не є обов’язковим. Проте краще
взяти собі за правило завжди його записувати.
Рядок {$APPTYPE CONSOLE} є директивою компіляції і означає, що
створювана програма є консольним додатком, тобто працює в текстовому режимі і
не використовує засобів візуального програмування. У загальному випадку запис
цієї директиви є обов’язковим, інакше можуть бути проблеми, насамперед з
операціями уведення-виведення з консолі.
Розділ підключення
модулів
(він не є обов’язковим) починається службовим словом uses і містить перелік імен модулів.
Програми часто створюються у вигляді кількох програмних одиниць —
власне програми та цілого набору модулів, які в ній використовуються.
Модулі зберігаються й транслюються окремо, а їхні «машинні» варіанти
підключаються до програми при компонуванні. Щоб забезпечити підключення
потрібних модулів, на початку програми вказують їхні імена. При роботі в
середовищі Turbo Delphi Explorer рекомендуємо
підключати стандартну бібліотеку SysUtils наступним чином:
uses SysUtils;
Оголошення імен —
це опис тих ідентифікаторів, що використовуються у програмі. Ім’я може
позначати деяке значення або ділянку пам’яті, в якій зберігаються значення, а
також інші, складніші об’єкти (типи, підпрограми тощо). Кожне з оголошень
закінчується роздільником «;».
Підпрограма — це спеціальним чином оформлена частина програми. Якщо програма
описує дії з розв’язання деякої задачі, то підпрограма описує дії з розв’язання
деякої частини цієї задачі, тобто підзадачі.
Кожне ім’я, що використовується в
програмі, має бути оголошеним. Деякі імена оголошуються в системі програмування
або в інших програмних одиницях.
Опис виконуваних дій разом із
операторними «дужками» begin–end називається тілом програми. Після тіла обов’язковою є крапка — символ
кінця програмної одиниці. Дії в програмі задаються послідовно записаними командами,
або операторами.
Власно кажучи, обов’язковим в
програмі є тільки цей останній блок. Програма на кшталт begin end. є
абсолютно правильною синтаксично, але логічно вона нічого не виконує.
задача. Внадйте число
Комментариев нет:
Отправить комментарий